Last ned mal for markedsbudsjettet ditt for 2025
Markedsføring og budsjettering, hvordan bør du legge opp budsjettet for neste år?
Hvordan kan du argumentere for å få større budsjetter?
Få oversikt over budsjettet ditt nå. Med denne malen kan du enkelt få oversikt over markedsføringen din, hvordan du budsjetterer å bruke pengene og en enkel måte å følge opp planene dine.
- Oversikt
- Innholdsmarkedsføring
- Betalt annonsering
- Merkevarebygging
- Arrangementer
“Du kan få så mye budsjett du bare vil, så lenge jeg ser resultater” og “Vi har egentlig ikke satt av noe budsjett til markedsføring” - dette er 2 av utsagnene jeg ofte får, som både egentlig ikke er riktige. Hvis noen jobber med markedsføring eller salg i bedriften din, så har du budsjett. Hvis du bruker tid eller penger på noensinne som skal få frem bedriften din på messer, i brosjyrer, på radio eller i sosiale medier, ja da har du budsjett. Det kan hende du ikke har et bevisst forhold til budsjettet, men det er der.
Positiv ROI på sunne og gode markedsføringsbudsjett
Bedrifter store og små forstår som oftest viktigheten av å prioritere markedsføringsbudsjettene sine. Det hjelper ikke å ha verdens beste produkt eller tjeneste hvis ingen vet om det.
De siste årene har selskaper som MindBody, Salesforce, Bottomline Technologies, Tableau og Oracle brukt mer enn 20% av inntektene sine til markedsføring - noen brukte til og med nærmere 50%!
Og hva har alle disse selskapene til felles? De økte inntektene fra år til år.
"De største selskapene ... de med mer enn 10 milliarder dollar i årlig inntekt - de er også de som prioriterer digital markedsføring mest. I gjennomsnitt 11,6% av markedsføringsbudsjettet," mens de "med årlige inntekter på 500 til 1 milliard dollar tildelte 8,5% av markedsføringen budsjett til digital annonsering. ”
-Kilde: Gartner
Ha kontroll på dataen din med Google Analytics 4
Last ned til Excel eller bruk Google sheets
Få oversikt over budsjettet ditt nå. Med denne malen kan du enkelt få oversikt over markedsføringen din, hvordan du budsjetterer å bruke pengene og en enkel måte å følge opp planene dine.
Hvorfor må jeg fylle ut informasjonen her?
Jeg ber om informasjonen din i bytte for en verdifull ressurs for å (a) forbedre nettleseropplevelsen din ved å tilpasse nettsiden til dine behov; (b) sende informasjon til deg som jeg tror kan være av interesse for deg via e-post eller andre måter; (c) sende deg markedskommunikasjon som jeg tror kan være av verdi for deg. Du kan lese mer om min personvernerklæring her.
Er det virkelig gratis?
Ja, absolutt!
Jeg elsker å dele den kompetansen jeg har for å sørge for at flest mulig blir bedre med markedsføring.