Kompetitiv employer brand audit


Når du jobber med din employer branding så er en kompetitiv employer brand audit et bra sted å begynne. Overordnet sett bør en kompetitiv employer brand audit KEBA inneholde følgende 3 mål:

  • Identifisere gap. Se hvilke områder som konkurrentene dine fokuserer på, som du ikke fokuserer på og finne ut om det er noe som gir dem en fordel ovenfor deg. Enten det er sosiale medier, videoer, social proof eller andre ting.

  • Identifisere muligheter. Hvilke områder er dine konkurrenter ikke så sterke på, eller hva gjør de ikke, som kan gi deg en fordel i konkurransen.

  • Evaluere budskapet ditt. Hvordan snakker du til potensielle kandidater sett opp i mot hvordan dine konkurrenter snakker til sine potensielle kandidater. Er budskapet ditt korrekt, fremstilt på en best mulig måte og fremstår du bedre enn dine konkurrenter?

Last ned nå Mal for kompetitiv employer brand audit

Last ned til Excel eller bruk Google sheets

Ofte stilte spørsmål

Jeg ber om informasjonen din i bytte for en verdifull ressurs for å (a) forbedre nettleseropplevelsen din ved å tilpasse nettsiden til dine behov; (b) sende informasjon til deg som jeg tror kan være av interesse for deg via e-post eller andre måter; (c) sende deg markedskommunikasjon som jeg tror kan være av verdi for deg. Du kan lese mer om min personvernerklæring her.

Ja, absolutt!

Jeg elsker å dele den kompetansen jeg har for å sørge for at flest mulig blir bedre med markedsføring.