Guide

Intern markedsavdeling -  Eksternt marketingbyrå - Markedskonsulent

For gründere og bedriftseiere kan det være vanskelig å etablere en effektiv markedsavdeling.

Man står vanligvis overfor tre strategiske muligheter:

  1. Etablere en intern markedsføringsavdeling
  2. Benytte et eksternt marketingbyrå
  3. Ansette en markedsføringskonsulent

Hver metodikk har sine styrker og svakheter: En intern avdeling gir full kontroll men kan koste mye, mens et byrå leverer spesialisert kunnskap men kan være mindre fleksible i leveransen. En konsulent gir strategisk innsikt men kan skape utfordringer i samarbeid med interne team.

Er du i en prosess hvor du vurderer disse tingene, vil denne gjennomgangen tydeliggjøre mulighetene dine, oppsummere fordeler og ulemper, og forhåpentligvis hjelpe deg til et valg som passer din bedrifts behov.

Byrå eller ansette (Your Story) (1)

Få med deg nyhetsbrevet "Markedstips fra Hallgeir"

Jeg hjelper markedsførere å bli bedre i jobben sin. Jeg deler av mine råd og oppdagelser og gir deg ukentlig påfyll. Hver mandag morgen. (nesten..) går det ut nyhetsbrev om det siste jeg har tenkt på rundt markedsføring, teknologi, entreprenørskap og kreativitet.