5 trinn til et godt Medarbeiderløfte
Employer branding er avgjørende for at en organisasjon skal tiltrekke seg gode kandidater. Og hvis det gjøres riktig så kan en god EVP eller et godt medarbeiderløfte gi et godt svar på spørsmålet: “Hvorfor skal en fantastisk medarbeider velge å jobbe hos nettopp oss?”
Det å lage en EVP som er unik for din bedrift vil gjøre det lettere å tiltrekke seg gode kandidater, og det vil gjøre det lettere å tydeliggjøre hvorfor kandidater bør søke hos dere. Både med tanke på å tiltrekke seg nye talenter, og det å holde på de arbeidstagerene du har er lettere med et tydelig medarbeiderløfte.

Problemstilling
If ønsket å bli flinkere på å være mer synlige og interessante i sosiale medier, særlig på LinkedIn.
Vi prøvde også å finne noen som kunne hjelpe oss med dette som hadde en mer underholdene tilnærming enn mange av de "vanlige" som er der ute.
Løsning
Hallgeir har laget et spesialsydd opplegg hvor han gjennom «forelesning» og oppgaver har hjulpet oss å bygge kompetanse og selvtillit gjennom et bra opplegg over flere måneder.
Det har vært faglig bra, i tillegg til at hans direkte kommunikasjon og humoristiske stil gjør at deltagerne har både ledd og lært.
Resultat
De som har deltatt på opplegget har blitt mer utadvendte på sosiale medier, de har postet innhold, fått sterkere profiler og vi har hatt det gøy mens vi har lært. Det har vært stor økning i synligheten til deltagerene på sosiale medier og vi har blitt sett av flere enn før.
Få med deg nyhetsbrevet "Markedstips fra Hallgeir"
Jeg hjelper markedsførere å bli bedre i jobben sin. Jeg deler av mine råd og oppdagelser og gir deg ukentlig påfyll. Hver mandag morgen. (nesten..) går det ut nyhetsbrev om det siste jeg har tenkt på rundt markedsføring, teknologi, entreprenørskap og kreativitet.